Garantie & klachten
24 maanden garantie op Qeridoo producten
Wat wordt gedekt bij deze garantie?
Qeridoo garantie dekt fabrieksfouten in geval de producten in normale omstandigheden gebruikt zijn, zoals beschreven in de bijgeleverde handleiding. Schade ontstaan door slijtage of een ongeval wordt niet gedekt door deze garantie.
Wat moet ik weten over mijn Qeridoo Garantie?
Het is goed om te weten dat je alleen als eerste gebruiker recht hebt op Qeridoo garantie. Dit kun je ook zijn als je een Qeridoo product als cadeau ontvangen hebt. Om aanspraak te maken op garantie hebben wij een kopie nodig van jouw aankoopbewijs.
Hoe kun je aanspraak maken op garantie?
Ga bij schade na of veilig gebruik nog mogelijk is en beëindig het gebruik als door de schade mogelijk gevaar kan ontstaan. Meld je met het product bij de winkel waar je het product hebt aangeschaft of meen contact op met Qeridoo Nederland. Kosten elders gemaakt voor herstel worden niet vergoed tenzij daar vooraf schriftelijk toestemming voor gegeven is door Qeridoo.
Standaard 24-maanden garantie
Op alle Qeridoo producten heb je 24 maanden fabrieksgarantie, hiervoor heb je alleen je aankoopnota nodig.
FAQ
Vind hier de meest gestelde vragen over Garantie bij Qeridoo.
Qeridoo produceren worden met de grootst mogelijke zorgt geproduceerd en ze voldoen aan zeer hoge kwaliteitseisen. Maar hoe voorzichtig je ook met een product omgaat, op den duur is gebruiksslijtage onvermijdelijk. De 24 maanden garantie dekt wel fabrieksfouten, maar geen slijtage door gebruik.
Onze 24 maanden garantie geldt voor alle Qeridoo producten. Wil je aanspraak maken op deze garantie? Zorg dan dat je een aankoopnota (gedateerd in de voorgaande 24 maanden) kunt overhandigen.
De 24 maanden garantie van Qeridoo heeft betrekking op de gebruikte materialen en de constructie bij gebruik onder normale omstandigheden zoals beschreven in onze handleiding voor een periode van 24 maanden vanaf de datum van de originele aankoop in de detailhandel door de eerste eindgebruiker.
De 24 maanden garantie van Qeridoo geldt niet voor gebreken die veroorzaakt worden door normale slijtage, schade veroorzaakt door ongevallen, verkeerd gebruik, nalatigheid, brand, contact met vloeistoffen of andere externe oorzaken, schade die het gevolg is van het niet naleven van de handleiding, schade veroorzaakt door gebruik in combinatie met een ander product, schade die veroorzaakt wordt door onderhoud uitgevoerd door iemand die niet door ons is goedgekeurd, of wanneer het product is gestolen of wanneer een label of identificatienummer van het product werd verwijderd of gewijzigd. Voorbeelden van normale slijtage zijn versleten wielen en slijtage van textiel door regelmatig gebruik en de natuurlijke verbleking van kleuren en materialen door de normale veroudering van het product.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar Qeridoo. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
