Garantie

Garantie op aankopen

Garantie

Aanspraak maken op de garantie?

Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice. Daar helpen we je graag verder.

In veel gevallen is het aan te raden om een melding te doen via E-mail en daarbij direct enkele foto’s mee te sturen met een toelichting en overige details zoals de gegevens op jouw aankoopnota. Gaat het om een fiets, vermeld dan ook het framenummer van de fiets. Op basis van deze gegevens wordt bepaald of je aanspraak kunt maken op garantie.

Elke aanvraag wordt zorgvuldig behandeld. Soms wordt om aanvullende informatie  gevraagd omdat er iets niet duidelijk is. Uiteraard gaat alles in goed overleg en doen wij er alles aan om snel duidelijkheid te verschaffen.

Als je aanspraak wilt maken op garantie, kun je te bellen of een e-mail sturen naar [email protected]. Voeg daarbij de volgende onderdelen:

  • Het bestelnummer van de bestelling ( te vinden op de factuur die je na een bestelling via Mail ontvangt)
  • Het framenummer als het een fiets betreft.
  • Een duidelijke omschrijving van het defect,  de wijze waarop het is ontstaan en wanneer het is ontstaan.
  • Een of meerdere foto’s van het defect en van het onderdeel als geheel (indien van toepassing)

Garantieperiode

Bij normaal behandelen, gebruik en regulier onderhoud geldt een garantietermijn van 2 jaar op materiaal- en constructiefouten. Garantie is niet van toepassing op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.

Garantie op overige producten en accessoires

Qeridoo hanteert voor overige producten en accessoires de wettelijke termijn van 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van de desbetreffende fabrikant.

Voorwaarden

De bovengenoemde bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie wordt uitgevoerd.

In alle gevallen ontvang je vooraf aanwijzingen van Qeridoo voor het laten uitvoeren van een reparatie onder garantie. Kosten als gevolg van reparaties door derden zonder instemming vooraf van Qeridoo worden niet vergoed.

Het is daarom in alle gevallen aan te raden om voordat je een reparatie onder garantie elders laat uitvoeren, contact op te nemen met Qeridoo klantenservice.

Sluit Menu
×

Winkelmand